Pierwszy dzień w nowej pracy. Jak sobie poradzić?

Pierwszy dzień w nowej pracy.

Jak sobie poradzić?
Każdego dnia tysiące ludzi na całym świecie rozpoczynają nową pracę.
Jesteś jedną z tych osób?
Czujesz podekscytowanie, satysfakcję, ale też towarzyszą Ci liczne obawy?
To zrozumiałe.
Dlatego w tym krótkim artykule podpowiemy Ci:
> O czym należy pamiętać.
> Jak się odpowiednio przygotować.
> Czego nie pominąć.

Bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz

Autobus, ważne spotkanie, pierwszy dzień w pracy… Nikt z nas nie lubi czekać.
Dlatego bądź na miejscu zawsze co najmniej 15 minut wcześniej. By uniknąć spóźnienia, pamiętaj o
godzinach szczytu czy zakorkowanych ulicach.

Nie bój się pytać.
Stres związany z pierwszym dniem w pracy sprawia, że chcesz przede wszystkim uważnie słuchać.
To ważne. Ale jak mówi Mark Strong, nowojorski coach, „zadawanie odpowiednich pytań pokazuje
Twoją ciekawość
i chęć uczenia się.”

Pamiętaj o przywitaniu i uśmiechu.
Nie rób nic na siłę. „Chęć zaimponowania może sprawić, że będziemy starać się „za bardzo”.
Pamiętaj – już jesteś zatrudniony, twoim kolegom z pracy nie muszą opaść szczęki.” To słowa Lynn
Taylor, ekspertki ds. środowiska pracy i autorki licznych książek na ten temat.

Bo plan to mieć dobry plan

Odpowiednie przygotowanie zapewni Ci spokój już podczas pierwszych chwil
w nowej pracy.

Odpocznij dzień wcześniej. Wyspanie i otwarty umysł zdecydowanie pomagają. Przygotuj również
wszystkie potrzebne dokumenty. Niech nic Cię nie zaskoczy.

Poszukaj informacji o firmie. Nie musisz znać jej całej historii, ale warto orientować się w
podstawowych zasadach jej funkcjonowania.

Wycisz telefon. To nie jest czas na sprawdzanie social mediów, długie rozmowy czy czytanie
wiadomości. Pokazujesz tym samym, że szanujesz swoje miejsce pracy.

Bo ważne jest wsparcie

Na T&T People and Work Group możesz liczyć już od pierwszego dnia.
Na terenie każdego zakładu pracy jest nasz Brygadzista.
To on pomoże Ci w pierwszych dniach pracy, ułatwi poruszanie się po zakładzie i pokaże, czym
będziesz się zajmować.

Powodzenia w nowej pracy!